28 Temmuz 2012 Cumartesi

Edward Makas Eller 1990


Vizyon Tarihi: 14 Aralık 1990
Yönetmen: Tim Burton
Senarist: Tim Burton
Süre: 105dk
imdb puanı: 8.0

Oyuncu Kadrosu: 

Johnny Depp(Edward Scissonhands), Winona Ryder(Kim), Dianne West(Peg)

Benim Puanım: 8.5


Filmle ilgili düşüncem:

Film küçük bir kızın büyük annesine karın nasıl yağdığını sormasıyla başlar. Büyükannenin makaslardan başlamamız gerek cümlesi bana ne alaka bu kadın bunamış herhalde diye düşündürdü. Ama filmin sonunu görünce “vay arkadaş nasıl sağlamış helal olsun” dedim evet bunu dedim. Yaşlı kadın Edward'ın hikâyesini anlatmaya başlar. Bir mucit Edward'ı buluşunun bir parçası olarak yarattıktan sonra ona can vermek ister fakat ellerini tamamlayamadan önce mucit ölür. Edward biri gelip onu buluncaya kadar yalnız yaşamaya mahkumdur.

Film başlarken ki o inanılmaz müzik bir an sizi filmin içine çekiyor. 90 yapımı olmasına karşın kendini izlettirebilen bir film. Johnny depp müthiş, tek kelimeyle harika oynamış. Konu 2012li yıllara göre saçma gelse de o döneme bakıldığında gayet başarılı ve ilgi çekici. Bir olumlu tarafı da filmi yeni izleyecekseniz Amerika’nın 90lı yıllarını izleme fırsatı bulacaksınız

Bu filmi bir ay önce izledim ve şu an aklımda sadece Edwardın ağaçları budaması ve avonun iyi reklamının yapılması kaldı.

Filmin beni şaşırtan diğer bir yönü ise bu çoğu filmde oluyor Amerikalıların bu olağandışı olayları rutinmiş gibi göstermeleri. Adamın elleri makas ama kadın hiç şaşırmıyor.

Sonuç olarak filmin başını dikkatli izleyen, sonu ile müthiş bağlanmış. Herkesin izlemesini tavsiye ediyorum. İzlemekten asla pişman olmayacağınız bir film.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder