30 Ağustos 2012 Perşembe

Can Dostum - intouchables 2011


Vizyon Tarihi: 2 Kasım 2011
Yönetmen: Olivier Nakache, Eric Toledano
Senarist: Olivier Nakache, Eric Toledano
Süre: 112dk
imdb puanı: 8.6

Oyuncu Kadrosu: 
Omar Sy(Driss/İdris), Francois Cluzet(Philippe Vassary), Audrey Fleurot(Magalie)

Benim Puanım: 9.2


Filmle ilgili düşüncem:

“4 yanı felçli birini nerede bulabilirsin?” – Cevabı aşağıda..

Zengin bir iş adamı ve aristokrat olan Philippe, yamaç paraşütü yaparken geçirdiği kaza sonrası felç olur ve boynundan aşağısı kullanamaz hale gelir. Driss ise hapishaneden henüz yeni çıkmış bir işsizdir. Philippe 7 gün 24 saat boyunca bakımını üstlenmesi için Driss'i evine yatılı yardımcı olarak alınca ikisinin de dünyası değişecektir. Herkes Driss’in bu iş için uygun olmayacağını düşünürken, Philippe O’na inanır ve bir şans verir. Normal şartlar altında hiçbir zaman yan yana gelmeyecek bu ikili iyisiyle kötüsüyle hayatın tadını beraber çıkarmaya başlarlar. Fransa'da geçtiğimiz kasım ayında vizyona giren film, hayatta bir noktadan sonra kültür ve sınıf farklılıklarının ortadan kalkması temasına odaklanan ve dram-mizah arasında gidip gelen bir yapım.

----------------------------------------------------

Öncelikle film gerçek bir hikayeden alınmış. Bunu bilerek filmi izleyin. Filme gelecek olursak. Çok fazla söz söylemeye gerek yok aslında mutlaka izlemenizi tavsiye ediyorum. Ben çok beğendim. Arada Hollywood dışı filmleri izlemekte güzeldir. Fransız yapımı ve kesinlikle orijinal dilinde ve de Türkçe altyazılı izleyin. Dilimizde çok fazla Fransızca kelime olduğunu öğreneceksiniz.

Yaşama sevincini, dostluğu, bağlılığı, yardımı, vefayı, gülmeyi, sabrı ve daha birçok duyguyu içinde barındıran sıcacık bir film esintisi bıraktı bende. Eğlenceliydi, izlerken sıkılmadım. Oyuncuları büyük ihtimalle ilk defa göreceksiniz. Şunu söyleyeyim üstesinden fazlasıyla gelmişler.

Kısa ve net olarak film hayata farklı bir açıdan bakmanızı sağlıyor. Sakın filme ön yargılı yaklaşmayın. Oturun ailecek rahat rahat izleyin. Bedava bir Fransa turuna da çıkacaksınız. Herkese tavsiye ediyorum. Yorumlarınızı bekliyorum. İyi seyirler..

Benim bulduğum birkaç kelime:

+ Pardon, Avukat, Embesil(Gerizekalı), Bijuteri(Mücevher), Kasket(Şapka), Aliterasyon

Cevap: - Bıraktığın yerde :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder