30 Ağustos 2013 Cuma

Uzun Hikaye

Vizyon Tarihi: 12 Ekim 2012
Yönetmen: Osman Sınav
Senarist: Yigit Güralp, Mustafa Kutlu
Süre: 125dk
imdb puanı: 7.6

Oyuncu Kadrosu:
Kenan Imirzalioglu(Ali), Tugçe Kazaz(Münire), Mustafa Alabora(Başkan), Altan Erkekli(Emin Efendi), Ushan Çakır(Mustafa)

Benim Puanım: 7.5



Filmin özeti ve filmle ilgili düşüncem:

Bulgar Ali küçük yaşta yetim kaldıktan sonra Pehlivan dedesi Süleyman ile Bulgaristan'dan Türkiye'ye gelen bir Balkan göçmenidir. Ali'yi dedesi mert ve eşitliğe inanan bir insan olarak büyütür. Delikanlılık yıllarında aşık olduğu Münire'yi ailesi ona vermeyince kaçıran Ali'nin hayatı bundan sonra sevdiği kadınla birlikte tren istasyonlarını arasında kasaba kasaba gezip, nerede tutunabilirse orada yaşayarak geçer. Bu arada Mustafa adında bir de oğulları olur.

Fakat geçimini daktilo bilgisi, katiplik, muhasebe kaydı tutma gibi işlerle kazanan Sosyalist lakaplı Ali haksızlığa katlanamayan kişiliği nedeniyle, en basit eşitlik istediği kasabadan dahi bencil ve çıkarcı insanların kumpası nedeniyle kovulur. Bu arada Mustafa da büyümekte ve kendi hikayesini oluşturmanın peşindedir...

----------------------------------------------------

Kenan İmirzalioğlu’na parantez açarak başlıyorum. Gerçekten rolüne çok yakışmış ve böyle farklı bir rolün üstesinden başarıyla kalkmış. Ayrıca Tuğçe Kazaz ciddi anlamda beklentilerin üzerinde bir oyunculuk göstererek harikalar yaratmış.

Filme geçmek gerekirse; çok ses getirdi, genel olarak ağlayanlar oldu, uzun süredir gündemi meşgul ediyordu. Benim ilk çıktığında izlemeye vaktim olmadı. Şuan bitirdim ve izlemeye başlayınca Will Smith’in “Umudunu Kaybetme” filmini anımsattı bana.

Konusuyla, oyuncularıyla ilgi çekiciydi. Anlatmak istediklerini birebir anlattı.  Ama dedikleri gibi uzun hikayeydi ki izleyici sıkılmasın diye kısalta kısalta çekilmiş.

Şaka bir yana filmin tek eleştireceğim noktası bir sonu yok. Kopuk kopuk ilerliyor. Bu sadece final kısmı için geçerli değil. Mesela çocuğun hasta arkadaşının aşık olduğu kız ne oldu? Filmin sonunda babaya ne oldu? İnsanın aklında hep bu sorular birikiyor birikiyor izleyici finalde bir açıklama bekleyip rahatlamak istiyor ama bulamıyor. Onu da başarmış olsalar tadından yenmeyecek bir film olurdu. Yine de Osman Sınav’ı tebrik ediyorum.

İzlemenizi tavsiye ederim anlatmakla bitmez uzun hikaye be arkadaş..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder