27 Ağustos 2012 Pazartesi

Aşk Tesadüfleri Sever 2011


Vizyon Tarihi: 4 Şubat 2011
Yönetmen: Ömer Faruk Sorak
Senarist: Nuran Evren Şit, İpek Sorak
Süre: 118dk
imdb puanı: 7.4

Oyuncu Kadrosu: 
Mehmet Günsür(Özgür), Beçlim Bilgin(Deniz), Yiğit Özşener(Burak)

Benim Puanım: 8.5


Filmle ilgili düşüncem:


“Aşk Tesadüfleri Sever”, doğumlarından itibaren çocukluk ve ilk gençlik yılları boyunca yolları Ankara’da kesişen, 2010 yılında İstanbul’da tanışan Özgür (Mehmet Günsür) ve Deniz’in (Belçim Bilgin) birbirlerine doğru ve engellerle dolu aşk macerasını anlatırken, bir yandan da geri dönüşlerle onların bugünlerini yaratan dönemlere uzanıyor. Film, Türkiye’nin 70’li, 80’li, 90’lı ve 2000’li yıllarını ziyaret ederek, o yılların artık unutulmaya yüz tutmuş popüler kültür öğelerinden, müziklerinden, yaşam biçimlerinden ve alışkanlıklarından besleniyor. “Aşk Tesadüfleri Sever” pek çok gerçek hikayeden yola çıkılarak derlenmiş olaylar bütünüyle; İstanbul’dan Ankara’ya yaptığı nostaljik yolculuğun içinde izleyiciye doyurucu, duygusal, yıllarca akıllardan çıkmayacak bir aşk filmi vaad ediyor.

----------------------------------------------------

Açıkça söylemeliyim ki filmi sinemada izlediğimde herkes gibi inanılmaz bir duygu seline kapılmıştım. Filmi tam anlamıyla yorumlamak için bir kez daha izledim fakat sinemada izlediğimde ki etkiyi alamadım. Belki de ilk an ki tepkim farklıydı. Sonra ne olacağını bilmiyordum ve merak bunu göz ardı ediyordu. Filmi izlerken eskiye dönüşler mükemmel, Ankara’nın o eski sarı halini görmek apayrı bir duygu yaratıyor. Belçim bilgin çok gerçekçi oynamış, hafif bir tedirginlik hissediliyor ama biraz zaman vermek lazım, Mehmet Günsür biraz daha oyuncu kalmış yine de birbirlerinin uyumunu beğendim. Burak’a yapılan  haksızlıktı diyenler olabilir bir şey diyemiyorum.

En etkileyici sahne Mehmet Günsür’ün Eylül Akşamı şarkısını söylediği ve babasının kaset doldurduğu sahneydi.

Olumsuz olarak şu var ki biz yoğun duygu patlaması olan filmleri seviyoruz. Yönetmen de bunu biliyor ki sonu bana göre çok basit bir şekilde bitirilebilirdi. İlgi çekici bir son hazırlanmak ve duyguları zirvede bitirmek istenmiş. Ama bence böyle romantik filmlerde basit sonlar hep daha iyidir.

Kısacası bana göre Türkiye’de şu ana kadar yapılmış en iyi iki ya da üç romantik filmden biridir. Herkesin izlemesini tavsiye ediyorum. Ağlayın açılırsınız :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder