17 Eylül 2012 Pazartesi

Can Dostum 1997


Vizyon Tarihi: 5 Aralık 1997
Yönetmen: Gus Van Sant
Senarist: Matt Damon, Ben Affleck
Süre: 126dk
imdb puanı: 8.2

Oyuncu Kadrosu: 
Matt Damon(Will Hunting), Robin Williams(Sean Maguire), Ben Affleck(Chuckie Sullivan), Stellan Skarsgard(Gerald Lambeau)

Benim Puanım: 8.9


Filmin özeti ve filmle ilgili düşüncem:

“Yaşayacağın kötü günler, yaşamamış olduğun iyi günleri fark etmeni sağlar.”

Hikaye şudur: Will Hunting MIT üniversitesinde hademelik yapmaktadır. Çok zekidir ancak zekasını doğru kullanamaz. Kavgacıdır ve hapse düşer. Tek kurtulma şansı Will’in yeteneğini fark eden profesörle birlikte matematik çalışmak ve bir saat terapi görmektir. Profesör bu zekayı kullanarak bir matematik dahisi yapma peşindedir. Terapist ise onu kendi istediği şeyi yapması için yönlendirmektedir.

----------------------------------------------------

Öncelikle film harika bir bakış açısı yakalamış. Çoğu zaman ne istediğimiz önemlidir fakat ne istediğimizi bilmek daha önemlidir. Başarı mı? Mutluluk mu?

Bir tarafta Zeka Küpü Will diğer tarafta tecrübeli Terapist Sean. Başlarda rekabet halinde gibi görünseler de tecrübenin galip geldiğini görüyoruz. Kısaca devamında Sean bu zeki fakat etrafına engeller koymuş gencin bütün engellerini kaldırarak hayata, insanlara bakışını ve hayattan okuyarak değil yaşayarak zevk alması gerektiğini öğretiyor.

Hayatı yaşamayı bilmeyen Will, Terapistinin hayatından öğrendiği teorikleri kendi hayatında pratiğe döküyor. Terapistten ziyade bir Öğretmen olan Robin Williams harika bir oyunculuk çıkarmış. Ders niteliğinde. Robin’in parkta Matt Damonla yaptığı konuşma ise mükemmel. O sahneyi durdurup tekrar tekrar izledim. Bütün oyuncular rollerinin hakkını vermiş. Matt Damon’a da ayrı bir parantez açmak gerekiyor. Rolünün üstesinden gelmiş gibi görünüyor.

Filmin sonunu da beğendim. Uzun olmasına rağmen hiç sıkılmadım. İçinde kaliteli esprileri de sıkça duyabilirsiniz. Etkileyici konuşmaların olduğu sahneler çok fazla. İzleyiciye çok şey katan bir film. Kesinlikle herkese tavsiye ediyorum. İyi seyirler..

Filmden bir kısım:

+ Maçı izlemiş olsaydım; şu anda 20 yıl önce barda gördüğüm ama yanına gidip tanışmadığım için pişman olduğum bir kızdan söz ediyor olurdum. Evli olduğumuz 18 yıldan pişman değilim. Hastalandığı zaman 6 yıl işimden uzak kaldığı için de pişman değilim. Sevmek pişmanlık duymamaktır.


1 yorum:

  1. Arkadaşlık, sevgi ve dram hepsi bu filmde diyebilirim. Good Will Hunting Dahilerle ilgili filmler kategorisine girmiş ödüllü güzel bir film. Herkesin izlemesi gerekli diye düşünüyorum.

    Süper Zekalı İnsanları Konu Alan Filmler
    Zeki Öğrenci Filmleri önerileri
    Zeki İnsan Filmleri tavsiyeleri

    YanıtlaSil