6 Aralık 2012 Perşembe

Ejderha Dövmeli Kız 2011


Vizyon Tarihi: 12 Aralık 2011
Yönetmen: David Fincher
Senarist: Steven Zaillian(Senaryo) , Stieg Larsson(Roman)
Süre: 158dk
imdb puanı: 7.9

Oyuncu Kadrosu:
Daniel Craig (Mikael Blomkvist), Rooney Mara (Lisbeth Salander), Christopher Plummer (Henrik Vanger), Stellan Skarsgård (Martin Vanger)

Benim Puanım: 8.1


Filmin özeti ve filmle ilgili düşüncem:

Mikael Blomkvist, cömert bir gazeteci olmasına karşın, bir tuzağa düşürülmüş ve yanlış bir haberle popüler bir işadamını suçlamıştır. Buna karşın Mikael’in tüm kariyeri adeta alt üst döner. Gazetesi artık onunla çalışma arzusu uyanmamaktadır. Tüm medya peşindedir ve o artık yanlızdır. Elbette onu izleyen Lisbeth’in farkında da değildir; nam-ı diğer “Ejderha Dövmeli Kız”ın…

Mikael, gazetecilik mesleğini bırakıp hapise girmek için adeta gün sayarken, hiç beklemediği bir iş ayaklarına gelir, başına adeta talih kuşu konar. Popüler Vanger firmasının başındaki Henrik Vanger, Mikael’den yıllar önce kaybolan yeğeni Harriet’i bulmasını ve aile geçmişini kitap olarak hazırlamasını istemektedir.
----------------------------------------------------
Öncelikle söyleyeyim Steig Larsson’un kitabından uyarlama olan bu film aslında bir kere daha çekilmiş. Film güzel bir kitle ve başarıyı yakalayınca Amerikalılar işin içine girmiş ve yeniden çekme kararı almış.

Filme gelecek olursak 18. dakikasında film hakkında kafanızda bir bağlantı kuruluyor ve sonraki dakikalarda olayın çözüleceği sahneyi heyecanla bekliyorsunuz. Film, kitapta da olduğu gibi İsveç’te geçiyor. İskandinav ülkelerinin Nokia ve Volvo markalarının fazlasıyla reklamlarını göreceksiniz.

Oyuncuları çok beğendim. Lisbeth harikaydı. Kostümler, oyunculuk bir bütün olarak  mükemmeldi. Daniel Craig genelde bana donuk gelir ama bu filmde epey iyiydi. Martin ve Mikael’in evin altında konuşma sahnesine bayıldım. Martin’in cümlelerine dikkat edin özenle seçilmiş.

Film tahmin etmediğim gibi çözüldü ve beni ters köşeye yatırdı. Bu hoşuma gitti ve beni filme daha çok bağladı. Sonunu nasıl bitireceklerini daha çok merak etmeye başladım. Ama umduğum son burada olmadı ve o kadar güzel ve aksiyonu bol gelişme bölümü sönük bir sonla bitirildi. Belki de bu filmin devamı olacağına ilişkindir.

Yine de kurgusu güzeldi ve uzun olmasına rağmen sıkılmadan izleyebilirsiniz. Gizem ve gerilim sevenlere tavsiye ediyorum. İyi seyirler..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder