30 Ağustos 2013 Cuma

Matrix

Vizyon Tarihi: 31 Mart 1999
Yönetmen: Andy Wachowski, Lana Wachowski
Senarist: Andy Wachowski, Lana Wachowski
Süre: 136dk
imdb puanı: 8.7

Oyuncu Kadrosu:
Keanu Reeves (Neo), Laurence Fishburne (Morpheus), Carrie-Anne Moss (Trinity), Hugo Weaving (Ajan Smith)

Benim Puanım: 9.3



Filmin özeti ve filmle ilgili düşüncem:

Bir yaşanan gerçek vardır, bir de yaşananın ötesinde olan gerçeklik... Biri rüya, diğeri ise Matrix! Neo,son derece tehlikeli bir adam olan Morpheus’un gerçeği bildiğine inanmaktadır. Bir gece Neo, kendisini başka bir dünyaya götürebilecek güzel yabancı Trinity ile tanışır. Bu kızın götüreceği dünyada, Neo Morpheus’u bulacak ve Matrix hakkında bir şeyler öğrenecektir. Neo, Tam olarak kavrayamadığı şeylerin yaşamını kontrol ettiğini biliyor.. Nedir bu Matrix?

----------------------------------------------------

“Doğru olan nedir? Herkes özgürlük ister fakat az pişmiş bir biftek dururken pirinç lapası yemek.. Matrix’ten kaçmak sizce de mantıksız değil mi?”

***

Dünyayı kasıp kavuran filmi izlemek sonunda bana da nasip oldu. Hakkında çok fazla şey duydum fakat bekledim. Alacağım ilk tadı en anlayabilir zamanıma erişebilmesi adına 10 yıl bekledim.

Öncelikle şunu söylemeliyim; Avatar’ı ve İnception’u bu filmden önce izlediğimden dolayı kafam hep ikisini kıyasladı. 1999 yapımı olunca ve 2013 yılında izleme fırsatı buluyorsanız kasetlerle işlem yapmaları biraz komik geliyor. Bir ara Gora aklıma geldi hatta sonra düşündüm ki filmi çekildiği dönemin gözüyle değerlendirmeliyim.

Gerçekten kusursuz bir film.Wachowski kardeşlerin hayal gücü beni ciddi anlamda zorladı. Film başta bir anlaşmazlık yaşatıyor ama ortasına doğru düğümler tek tek çözülüyor ve film bittikten sonra dünyaya bakış açınız değişiyor.

Kafamdaki tek soru işareti ise Matrix’te bulunmayan yani gerçek evrenin insanlarının yaşam biçimi; koloni halinde yaşamaları, giysileri gibi detayları yadırgadım, zihnim kabul etmedi. İçimden bir yerde bir yanlışlık var dedim.

Her şeye rağmen kesinlikle ve kesinlikle izlenmeli..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder