30 Ağustos 2013 Cuma

Ucuz Roman

Vizyon Tarihi: 14 Ekim 1994
Yönetmen: Quentin Tarantino
Senarist: Quentin Tarantino, Roger Avary
Süre: 154dk
imdb puanı: 9.0

Oyuncu Kadrosu:
John Travolta (Vincent Vega), Uma Thurman (Mia Wallace), Samuel L. Jackson(Jules Winnfield), Bruce Willis (Butch Coolidge)

Benim Puanım: 8.9



Filmin özeti ve filmle ilgili düşüncem:

Travolta, Bruce Willis, Harvey Keitel, Samuel L. Jackson, Uma Thurman ve sayısız ünlü oyuncu, Tarantino imzalı bu popüler kültür başyapıtında bir araya geliyorlar.Filmde Honey Bunny ve Pumpkin, hayatlarına biraz hareket katmak isteyen genç ve birbirine aşık bir çift küçük soyguncudur. Öteyandan, iki kaşarlanmış gangster, Vincent Vega ve Jules, günlük işlerinden biri olarak, patronlarına ödemeyi geciktiren bir kaç sahetekar genci vurmaya giderler. Vincent patronun güzel ve genç karısına bebek bakıcılığı yapmakla da görevlendirilirken ortağı suç yaşamına son vermeye karar verir. Cesur bir boksör ise para karşılığı hile yapmayı reddederek şehirden kaçar. Kader bu aykırı tipleri muhteşem bir şekilde bir araya getirecek, yollarını kesiştirecektir.

Ucuz Roman, o yıl tam 7 dalda Oscar'a aday gösterilmiş ve En İyi Orijinal Senaryo Oscarı'nı almıştır. Ayrıca 1994 Cannes Film Festivali'nde en iyi film ödülü olan Altın Palmiye Ödülü'nün de sahibidir.

----------------------------------------------------

''Erdemli adamın yolu, bencillerin insafsızlıkları kötü insanların zulmüyle sarmalanmıştır; ancak merhamet ve iyi niyet adına karanlıklar vadisinde zayıf olana rehberlik eden kişi kutsanmıştır; çünkü kardeşinin gerçek hamisi ve kayıp çocukların kurtarıcısıdır o. kardeşlerimi zehirlemeye ve yoketmeye kalkışanlardan intikamımı mutlaka alacak ve onları büyük bir öfke ve güçle vuracağım ve senden intikam almaya geldiğimde adımın tanrı olduğunu anlayacaksın.''

***

Filmin Uma Thurman’lı kapağını her yerde görüyordum. Dün izlemeye karar verdim. Kadro harika artık böyle filmler yok ve bu kadar ünlü isim sizi bu filmi izlemeye itiyor.

Filmi herkes gibi bende çok beğendim. Tarantino filmleri zevkli oluyor, sıkmıyor. Olayları ustalıkla işliyor, sizi zora sokmuyor. Ben eski filmlerden ayrı bir tat alıyorum. Çünkü her kesimden izleyicinin anlayabileceği şekilde çok açık anlatılıyor. Bu kadar kanın içerisinde dahi komedi var ve sizi gerçekten güldürüyor. Oyunculuklar ile ilgili bir şey söylemek haddime değil ama izlerken hissediyosunuz filmdeki yetenekleri, kaliteyi.

Filmin sonun çok beğendim. Kanlı bir film fakat izlerken gerçekten keyif aldım. Film bölüm bölüm anlatılıyor ve parçalar birbirine çok güzel bağlanmış. Filmin öğretici bir yanı da var. Ayrıca dünyaca ünlü isimlerin garsonluk yaptığı restauranta bayıldım.

İzlemediyseniz hadi durmayın artık kesinlikle izleyin derim..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder