31 Ağustos 2012 Cuma

İçinde Yasadıgım Deri 2011


Vizyon Tarihi: 19 Mayıs 2011
Yönetmen: Pedro Almodovar
Senarist: Pedro Almodovar, Agustin Almodovar
Süre: 117dk
imdb puanı: 7.6

Oyuncu Kadrosu: 
Antonio Banderas(Dr Robert Ledgard), Elena Anaya(Vera Cruz), Marisa Paredes(Marilia)

Benim Puanım: 9.5


Filmle ilgili düşüncem:

“İnsanın sığınabileceği tek bir yer vardır.. İçimizde bir yer.. Orada sessizlik, huzur ve özgürlük vardır..”

Gerilim türündeki film, Fransız polisiye yazarı Thierry Jonquet’in “Tarantula” isimli 2005 tarihli romanından uyarlandı. ‘The Skin I Live In’ için Pedro Almodovar, 20 yıl sonra Antonio Banderas’la tekrar bir araya geldi. Filmde Antonio Banderas (Dr.Robert rolünde), bir kazada yanarak ağır yaralanan karısını iyileştirmek için uğraşan bir doktoru canlandırıyor. Komadan çıkan karısı yüzünü görünce intihar ediyor ve bu olayın ardından doktor domuz-insan karışımı yeni bir deri üretme konusunda saplantılı bir hale geliyor. Bir yandan da kızına tecavüz ettiğini düşündüğü bir adamdan da intikam almaya karar veriyor.

----------------------------------------------------

Mükemmel bir yönetmenden, mükemmel bir film. Sözün bittiği yer.. İzlemeden önce filmi daha iyi anlamak içısından konusunu okumanızı öneririm. Konu beni inanılmaz etkiledi. Son zamanlarda vizyona giren en iyi filmlerden biri. Fazla ileriye gidilmiş, insanı rahatsız eden bir senaryosu var. Filmin etkisinden uzun süre çıkamayabilirsiniz bu normal. Filmin ilk 30 dakikası sıkıcı gelebilir. Konuyu kavradığınız zamansa film sizi kendi dünyasına sürüklemeye başlıyor. Sonunu tahmin edemeyeceğiniz, alışılmışın dışına çıkan bir intikam filmi.

Kim kimden itikam alıyor, kim haklı kim haksız gibi tartışmalar olabilir filmin sonunda. Bu da kişinin bakış açısına göre değişebilir. Tavsiyem kendinizi filme vermeniz. Ancak o zaman parçaları birleştirebilirsiniz. Bana göre 9.5 olmasının sebebi de daha etkileyici bir son sahne bekliyordum bu kadar kısa kesilmemeliydi.

Antonio Banderas ve Elena Anaya çok başarılı bir performans sergilemişler özellikle Elena Anaya hayran kaldım ki bir yere kadar. Antonio Banderas hakkında fazla söze gerek yok. Kısacası filmi şiddetle tavsiye ediyorum. Genel izleyici kitlesi olmadığını hatırlatarak tabiyki :)

Filmle ilgili bir müzik:

+ Buika - Por el amor de amar. (Düğünde söylenilen parça) - Ben aradım siz aramayın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder