30 Ağustos 2012 Perşembe

Dedemin İnsanları 2011


Vizyon Tarihi: 25 Kasım 2011
Yönetmen: Çağan Irmak
Senarist: Çağan Irmak
Süre: 123dk
imdb puanı: 7.9

Oyuncu Kadrosu: 
Çetin Tekindor(Mehmet Bey), Hümeyra(Peruzat), Gökçe Bahadır(Nurdan), Yiğit Özşener(İbrahim), Durukan Çelikkaya(Ozan)

Benim Puanım: 8.5


Filmle ilgili düşüncem:

Dedemin İnsanları, küçük bir kasabada yaşayan on yaşında bir çocuk ve dedesi aracılığıyla, bir ailenin ve bir ülkenin geçirdiği büyük değişimi anlatıyor. Kalabalık ve sıcak Ege insanlarının hikâyesini izlerken, mübadeleye, öteki olmaya, nereye gidersen git bir yere ait olamamaya, iki yakaya, çok sayıdaki azınlığa, ihtilallere bir defa daha, ama bu kez farklı bir yerden bakmayı ve düşünmeyi sağlıyor.   Film çekimlerine 2011 Mayıs sonunda Girit’te başlanmıştır. Gökçeada, Milas, Bodrum ve Söke’de devam eden çekimler, Temmuz sonunda tamamlanmıştır.

----------------------------------------------------

Önce kadroyu gösterip sonra da filmi izletseler sonunda yönetmenin kim olduğunu söylerdim. Tam bir Çağan Irmak filmi. Mendilinizi hazırlamadan izlemeye başlamayın. Söylenecek fazla söz bırakmamışlar. Çetin Tekindor bana göre yerli Mel Gibson. Tecrübe. İzlerken üstesinden kalkamayacağı bir rol yok herhalde diye düşünmeden edemiyorsunuz.

Yunanistan ve Türkiye arasında 1950li yıllarda geçen mübadeleyi, topraklarını bırakmak zorunda olan ve her iki yakada da yabancı olarak görülen insanları anlatan bir film. Yaşanan zorluklar çok güzel işlenmiş. Fazla tanıtımı yapılmadığından adını pek duymamış olabilirsiniz. Bana göre en iyi Türk filmleri listesinde ilk 5e girer.

Ön yargılarınızdan sıyrılarak, din, dil, ırk ayrımı yapmayarak, filmin size hissettirdiği duyguları anlamaya çalışarak izlemenizi tavsiye ediyorum. Emin olun kahkahalar attırmıyor, sürdürülebilir bir heyecan yaratmıyor ama kalbinize dokunuyor tam o boşluğa. Özellikle Girit’ten Türkiye ye göç ederken bebeğin ölüm sahnesi bitirdi beni. Bir de şunu çok söyleyeceksiniz film boyunca Mehmet Bey gibi esnaflar lazım bu ülkeye..

Sıcacık, harika bir Türk filmi. Ailenizle oturup izleyin. Şiddetle tavsiye ediyorum. Ben ağlamayı sevmiyorum diyene de oturtun izletin, pişman olmayacaksınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder