31 Ağustos 2012 Cuma

My Sassy Girl 2001


Vizyon Tarihi: 27 Haziran 2001
Yönetmen: Jae-young Kwak
Senarist: Ho-sik Kim, Jae-young Kwak
Süre: 123dk
imdb puanı: 8.1

Oyuncu Kadrosu: 
Tae-hyun Cha(Kyun Woo), Gianna Jun(Ji-hyun Jun)

Benim Puanım: 7.0


Filmle ilgili düşüncem:

Hikaye şudur: Sevgilisini kaybetmiş acı çeken bir kızın sevgilisinin ölümünün yıldönümünde tanıştığı bir erkek ve yaşadıklarını anlatıyor. Tahmin edebileceğiniz gibi gelişme bölümünde bu aşka dönüşüyor. Ama kız sevgilisini unutamadığından dolayı yaptığı hırçınlıklar ve yeni tanıştığı genci değiştirme çabasını anlatan bir film çıkmış ortaya.

----------------------------------------------------

Film Kore yapımı ve ben öncelikle bütün Kore halkından özür diliyorum. Hayatta önyargılı olmamak gerektiğini bir kez daha belirtiyorum. Size de öneriyorum çünkü ortada 2 “Hırçın Sevgilim” filmi var ve araştırmazsanız Çinliler yine çakmasını yapmışlar deyip filmi izlemeyi kesebilir ya da hiç izlemeyebilirsiniz. Film 2001 yapımı ve hikayesi çok beğenildiğinden dolayı ABD’li şirket konuyu ve tekrar çekim hakkını satın almış. 2008 yılında Aşk şehri Paris’te yeniden çekilmiş.

Açıkça söylemek gerekirse sonradan çekilmiş olanı daha çok iş yapar. Çünkü eksikleri gördüler. “Seyirciyi fazla uzatmadan nerden daha iyi yakalayabiliriz?” bunu düşündüler ve ortaya daha iyi bir iş çıkardılar.

Bu film hakkında ise başlarda Koreliler film yapmasın diye düşünüyordum. Nedenlerimi sıralayayım; orijinal dilinde izledim, bir aşk filmi ama her cümlenin sonunda “yeee, aaa” gibi uzatmaları olan bir dil sizi aşktan uzaklaştırıyor en başta. Ayrıca bütçe yetersizliğinden olsa gerek buram buram aşk kokan sahnelerden ziyade normal bir amatör kamerayla stüdyo çekimleri yapılmış havasındaydı.

Arada giren müzik çok saçma Charlie Chaplin çıkacakmış gibi hissediyorum. Filmin ikinci yarısını ve uzatmalarını beğendim. Gereksiz uzatmalar vardı. İstenilen tam olarak anlatılmış mı yoksa ABD yapımı filmden aklımda kalanlarla mı bağdaştırdım bilemiyorum.

İzlediğime pişman olmadım ama çok hoşuma giden bir filmde olmadı. Diğer Hırçın Sevgilim filmini izlememişseniz izleyin. İyi seyirler..

Film hakkında küçük bir not:

+ Filmin orijinal adından İngilizceye çevirimi “Garip Kız” dır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder