2 Ağustos 2012 Perşembe

Gran Torino 2008


Vizyon Tarihi: 6 Mart 2009
Yönetmen: Clint Eastwood
Senarist: Nick Schenk
Süre: 108dk
imdb puanı: 8.3

Oyuncu Kadrosu: 
Clint Eastwood(Walt Kowalski), Bee Vang(Thao), Ahney Her(Sue)

Benim Puanım: 6.0


Filmle ilgili düşüncem:

Önce Clint Eastwood adını görüyorsunuz ve tereddütsüz filmi seçiyorsunuz. Sonra Warner Bros’u görünce iyice beklentinizi yükseltiyorsunuz. Bence bir de en sonu açın ve yapımcı-yönetmen Clint Eastwood yazısını görün ve paraya kıymadığını düşünmeye başlayın. Yoksa film boyunca bir hareket bekleyeceksiniz ama olmayacak.

Açık ve net olarak söyleyebilirim ki çok Amerikan filmi izledim ama bu kadar açık açık tam bir Amerikan propagandasını yapan bir film görmedim. Sadece sözlerle değil tüm görsellikler kullanılarak da bir aşağılama var. En basit örnek 11dk 12sn de durdurun ve evlerin farkına bakın.

Gran Torino ilgililerin bileceği gibi Ford marka bir Amerikan arabasıdır. Walt Kowalski Amerika da yaşayan bir Polonyalıdır. Ancak tam bir Amerikan kimliğindedir. Amerikan değerlerine sahip çıkan, kore gazisi, emekli Ford fabrikası çalışanıdır. Film karısının ölümüyle başlıyor ve Kowalski’nin etrafı Hmonglar(Çinli) ile dolu bir mahalle de yaşamını anlatıyor.

Öncelikle film bana çok boş geldi. Yaşlı, huysuz ihtiyarın bir anda halkın kahramanı olması falan hikaye. Amerikalıların kendi üstünlüğünü çevresindekilere iyilik yapmak adı altında oluşturdukları bir film olmuş. Çekimler amatörce, gece çekimi neredeyse hiç yok. Konu bir yere gitmiyor. Filme bir türlü kendimi kaptıramadım. Sadece yıllara rağmen ayakta duran bir Clint Eastwood karizması gördüm. Gran Torino arabasıyla film arasında film boyunca bağlantı kuramadım. Sonunu bağlamaya çalışmışlar ama o çocuk çarpışan otomobil sürseydi daha inandırıcı olurdu. Ben beğenmedim. Kimseye de tavsiye etmiyorum. Clint Eastwood’a yakışmadı.

Filmden bir kare:

(W. Kowalskinin barda arkadaşlarına anlattığı fıkra)

Bir Meksikalı, bir zenci ve bir Yahudi bara gitmişler. Barmen onlara bakmış ve şöyle demiş:
-Hemen defolun buradan.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder