1 Ağustos 2012 Çarşamba

Kuzgun / The Raven 2012


Vizyon Tarihi: 27 Nisan 2012
Yönetmen: James McTeigue
Senarist: Ben Livingston, Hannah Shakespeare
Süre: 110dk
imdb puanı: 6.4

Oyuncu Kadrosu: 
John Cusack(Edgar A. Poe), Alice Eve(Emily Hamilton), Luke Evans(Dedektif Fields), Sam Hazeldine(İvan Reynolds)

Benim Puanım: 6


Filmle ilgili düşüncem:

Ünlü Amerikalı yazar Edgar Allen Poe’nun esrarengiz ölümünden önceki birkaç ayı anlatan film de hafif bir Sherlock Holmes havası sezdim. Birbirine sıralı olaylar ve Poe’nun para kazanmak için yazdığı hikayelerle benzerlik gösteren cinayetler ve bunların çözülmesi. Zaten başrol karakterin de hafiften bir Robert Downey Jr. Benzerliği yok değil. Poe’nun sevgilisini bir baloda kaçırıyorlar ve Poe sevgilisine ulaşana dek sürüyle ölümle karşı karşıya kalıyor. Fark ediyor ki bu ölümlerin oluşumu kendisinin yazdığı hikayeler ile aynı.

Aslında Poe’nun bir sahne de filmi çok güzel özetliyor şu cümlesiyle:
“Bir yazarken öykülerimdeki karakterlerden biri olmuşum gibi geliyor.”

Filmin sonu tahmin edemeyeceğiniz gibi Poe’nun ölümüyle bitiyor. Katil tahminim de 3 kişi vardı. 3ü de tutmadı. O 3 kişiden biri olsaydı film belki de benim için daha heyecan verici olabilirdi. Olaylar güçlü karakterlerin etrafında dönmeli ki izleyiciye aktarılan duyguların şiddeti de o derece büyük olsun. Yoksa sonunda “aa bumuydu!” tepkisi bütün bir filmi götürebilir. Ben beğenmedim. Edebiyatı seviyorsanız izleyin. En azından bir iki şiir dinlersiniz.

Filmden güzel bir söz:

“Gördüğümüz her şey rüya içinde rüyadan ibaret.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder